Vacature Accountmanager Fiscale Dienstverlening

Accountmanager Fiscale Dienstverlening in Middelburg

Accountmanager fiscale dienstverlening (mbo-niveau)

  • Reageer t/m 12 december 2023

Als accountmanager MKB heb je een belangrijke maatschappelijke taak. Jij werkt namelijk in het toezicht, specifiek gericht op fiscaal dienstverleners die niet zijn aangesloten op het Horizontale Toezicht. Lees hier over meer: Leidraad horizontaal toezicht MKB fiscaal dienstverleners . De werkzaamheden doe je samen met enthousiaste collega's vanuit kantoor Middelburg.

  • Reageer t/m 12 december 2023

Dit doe je bij de Belastingdienst

Om compliance te bereiken bij fiscaal dienstverleners deel je informatie met de fiscaal dienstverlener. Ook draag je kennis over gericht op het verhogen van de compliance en maak je afspraken over de gewenste kwaliteit van de werkzaamheden door de fiscaal dienstverlener. Dit kan maatwerk zijn of voortkomen vanuit een centraal gecoördineerd project op initiatief van het Kenniscentrum Fiscale Dienstverlening. Je bent geen specialist in de fiscale techniek, maar maakt vooral gebruik van je specifieke soft skills. Denk aan communicatieve vaardigheden, gedragsinzichten, een flexibele gespreksstijl en goed beoordelingsvermogen. Jouw basiskennis van belastingmiddelen en fiscale processen zet je in, om vragen en signalen van de fiscaal dienstverleners binnen de organisatie te bespreken en door te geleiden. Generieke fiscale kennis is wel noodzakelijk voor het kunnen zijn van een volwaardig gesprekspartner bij de fiscaal dienstverlener.

Procesverstoringen herken je en los je op. Deze verstoringen kunnen zowel aan de kant van de Belastingdienst voorkomen, waarover je dan contact opneemt met collega's, maar ook aan de kant van de fiscaal dienstverlener. Je hebt dus een verbindende en oplossingsgerichte rol. Ook voor collega's ben je een vraagbaak op gebied van de fiscaal dienstverleners-benadering. Je hebt oog voor mogelijkheden om te komen tot horizontaal toezicht met fiscaal dienstverleners in overleg met de relatiebeheerder(s). Verder heb je een voortrekkersrol in het analyseren van gegevens, plaats je deze in een breder perspectief en kom je tot een plan van aanpak. Je organiseert interne klantsessies wanneer interventies onvoldoende werken of de complexiteit van het vraagstuk daarom vraagt.

Een bijzondere baan, omdat...

  • je start met een training on the job. Daarnaast kun je rekenen op een passend opleidingstraject om de fijne kneepjes van het vak te leren.
  • je in een dynamische omgeving werkt die volop in ontwikkeling is. Hoe je werkdag eruitziet? En welke resultaten je bereikt? Dat verschilt van dag tot dag.
  • je de kans krijgt om mensen en belastingmiddelen samen te brengen en verbinding te leggen met veel verschillende betrokkenen op strategisch en tactisch niveau.
  • je wordt uitgedaagd door complexe situaties met tegenstrijdige belangen, waarbij jouw empathisch vermogen en analytisch talent goed van pas komen.
  • je een voortrekkersrol hebt bij gegevens analyseren, in breder perspectief plaatsen en vertalen naar een plan van aanpak.

"Een uitdagende en dynamische omgeving waar je de verbindende schakel bent tussen de fiscaal dienstverlener en de Belastingdienst." Danya, Accountmanager fiscale dienstverlening.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt een aantoonbaar MBO 4 werk- en denkniveau.
  • Je bent in staat om een breed netwerk zowel binnen als buiten de Belastingdienst te onderhouden en hebt daarbij oog voor belangen van verschillende partijen.
  • Je hebt kennis van de organisatie, de diverse fiscale middelen en de automatiseringssystemen, of bent in ieder geval bereid je dit aan te leren.
  • Je hebt ook kennis van bedrijfsprocessen, AO/IB en het kwaliteitssysteem bij een FD-kantoor.
  • Je hebt kennis van gedragsbeïnvloeding, dit is een pré.
  • Je hebt generieke fiscale kennis van de verschillende belastingmiddelen.
  • Je communiceert zorgvuldig, zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands.
  • Je kunt deze rol invullen voor minimaal 32 uur per week.

  • De directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van circa 3,1 miljoen verschillende zaken die vallen onder de noemer midden- en kleinbedrijf. Dit zijn 1,6 miljoen ondernemers, 300.000 stichtingen en verenigingen en de groeiende groep van 1,2 miljoen particulieren (bijvoorbeeld zonnepaneelhouders). De directie MKB levert een bijdrage aan de missie van de Belastingdienst en geeft op de volgende manieren invulling aan de uitvoerings- en toezichtstrategie van de Belastingdienst:

    • Snelle, betrouwbare en zorgvuldige behandeling
    • Deskundige en persoonlijke ondersteuning
    • Effectief toezicht en fraudebestrijding
    • Wendbare en toekomstbestendige organisatie

    De directie MKB streeft ernaar dat bedrijven bereid zijn uit zichzelf fiscale regels na te leven, zonder dwingende acties van de Belastingdienst. De directie MKB is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van de integrale overheidssamenwerking, met o.a. gemeenten, het Openbaar Ministerie en de politie. Daarnaast voert de directie werkzaamheden uit voor de gehele Belastingdienst, bijvoorbeeld op het gebied van deurwaarderij en waardeonderzoek. Ook het toezicht door middel van controle op de belangrijkste belastingwetten en processen, zoals de Inkomensheffing (winst en niet-winst), Loonheffing, Omzetbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast is de invordering van verschuldigde belastingen een belangrijk onderdeel van het werk.

    Er werken ongeveer 7.000 medewerkers binnen de directie MKB. Zij werken vanuit 20 locaties in het land.

  • Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 10 januari a.s. in Breda.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Neem contact op met Marc van Zutphen, adviseur Werving & Selectie

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met , teamleider MKB Breda

  • Contact via Whatsapp:

  • Reageer t/m 12 december 2023

  • Schaal 7, schaal 8, schaal 9

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Bepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijd

  • Minimum aantal uren per week

  • Maximum aantal uren per week

    36



Functie:accountmanager fiscale dienstverlening
Startdatum:15-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2693 – 4374
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Middelburgkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de middelburgkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Middelburg
  2. Accountmanager Fiscale Dienstverlening Belastingdienst 15-11-2023

Bekijk ook andere vacatures